Meer
Publicatiedatum: 04-08-2020

Inhoud

Terug

B2.1.2 We zorgen ervoor dat de digitale dienstverlening zo helder, eenvoudig en toegankelijk is, dat inwoners en bedrijven de voorkeur geven aan het online kanaal

B2.1.2 We zorgen ervoor dat de digitale dienstverlening  zo helder, eenvoudig en toegankelijk is, dat inwoners en bedrijven de voorkeur geven aan het online kanaal
Portefeuillehouder
Gerolf Bouwmeester

De taal die de gemeente gebruikt in de online dienstverlening is to-the-point, duidelijk en gericht op onze inwoner. Wij communiceren helder en begrijpelijk. We checken de website wekelijks op begrijpelijk taalgebruik (B1), gebroken links en niet gevonden pagina’s. Waar nodig, passen we aan.

In 2019 zijn korte instructievideo’s gemaakt voor website en sociale media, waardoor onze inwoners sneller hun weg vinden om digitaal zaken te regelen.

Ook is in 2019 een grote slag gemaakt in het digitaliseren van formulieren. En daar gaan we mee door. De formulieren die het meest worden gebruikt, worden het eerst online beschikbaar gemaakt. De formulieren die nauwelijks worden gebruikt komen als laatste aan de beurt.