-
Blz. 1
Programmabegroting 2019
- Blz. 2 Programmabegroting 2019
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Aanbieding
- Blz. 5 Aanbieding
-
Blz. 6
Tekort Sociaal Domein
- Blz. 7 Tekort Sociaal Domein
-
Blz. 8
Domein Bestuur
- Blz. 9 Domein Bestuur
-
Blz. 10
1. Samenleving Voorop
- Blz. 11 1. Samenleving Voorop
- Blz. 12 Context en achtergrond
-
Blz. 13
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 14
1. Samenwerken aan oplossingen voorvraagstukken en ambities uit de Leusdense samenleving.
- Blz. 15 B1.1.1 We sluiten Samenlevingsakkoorden over de speerpunten ‘Duurzaamheid’, ‘Zorg’, ‘Jeugdzorg’ en ‘Werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt’
- Blz. 16 B1.1.2 We pakken vraagstukken op volgens het opgavegericht werken
- Blz. 17 B1.1.3 We evalueren de pilots waarin we geëxperimenteerd hebben met het opgavegericht werken
- Blz. 18 B1.1.4 We opereren vanuit de bedoeling (de ‘geest’) van wet- en regelgeving
- Blz. 19 B1.1.5 We evalueren de pilots waarin we geëxperimenteerd hebben met het werken vanuit de ‘geest’ van wet- en regelgeving
- Blz. 20 B1.1.6 We geven het Recht om uit te dagen (right to challenge) vorm binnen de gemeente Leusden
-
Blz. 14
1. Samenwerken aan oplossingen voorvraagstukken en ambities uit de Leusdense samenleving.
- Blz. 21 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 22
2. Digitale dienstverlening
- Blz. 23 2. Digitale dienstverlening
- Blz. 24 Context en achtergrond
-
Blz. 25
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 26
1. De (digitale) dienstverlening en communicatie met burgers en bedrijven verbeteren en vereenvoudigen.
- Blz. 27 B2.1.1 We bieden meer producten en diensten aan inwoners aan via MijnOverheid
- Blz. 28 B2.1.2 We zorgen ervoor dat de digitale dienstverlening zo helder, eenvoudig en toegankelijk is, dat inwoners en bedrijven de voorkeur geven aan het online kanaal
- Blz. 29 B2.1.3 We spelen (snel) in op de vragen of klachten van inwoners, die via sociale media (Facebook, Twitter en WhatsApp) onder onze aandacht worden gebracht
- Blz. 30 B2.1.4 We zorgen voor een gastvrije ontvangst in het Huis van Leusden
-
Blz. 26
1. De (digitale) dienstverlening en communicatie met burgers en bedrijven verbeteren en vereenvoudigen.
- Blz. 31 Relevante Beleidsnotities
-
Blz. 32
3. Samenwerken
- Blz. 33 3. Samenwerken
- Blz. 34 Context en achtergrond
- Blz. 35 Wat willen we bereiken?
- Blz. 43 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 44
4. Veiligheid
- Blz. 45 4. Veiligheid
- Blz. 46 Context en achtergrond
-
Blz. 47
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 48
1. Verminderen van de criminaliteit in Leusden door de Persoonsgerichte Aanpak in Leusden verder uit te bouwen.
- Blz. 49 B4.1.1 Invloed uitoefenen op het netwerk van de inwoner die in de persoonsgerichte aanpak is geplaatst
- Blz. 50 B4.1.2 De informatie-uitwisseling over overlastgevers en criminelen wordt structureel verbeterd
- Blz. 51 B4.1.3 We combineren de persoonsgerichte aanpak met de bevoegdheden uit de wet woonoverlast
- Blz. 52 2. We maken een ondermijningsbeeld m.b.t. georganiseerde criminaliteit in Leusden en ontwikkelen een sluitende aanpak om dit tegen te gaan.
-
Blz. 55
3. Het voorkomen en beperken van de gevolgen van branden, crisis en rampen.
- Blz. 56 B4.3.1 Vergroten van het risicobewustzijn en de zelfredzaamheid van burgers. Voorlichting geven aan ouderen en basisscholen om het risicobewustzijn en de zelfredzaamheid te vergroten
- Blz. 57 B4.3.2 Verder professionaliseren van de gemeentelijke crisisorganisatie
- Blz. 58 B4.3.3 Het verder professionaliseren en faciliteren van de vrijwillige brandweer
-
Blz. 48
1. Verminderen van de criminaliteit in Leusden door de Persoonsgerichte Aanpak in Leusden verder uit te bouwen.
- Blz. 59 Relevante beleidsnotities
- Blz. 60 Wat mag het kosten?
- Blz. 61 Saldo taakvelden
- Blz. 62 Nieuw beleid en CUP
- Blz. 63 BBV indicatoren
-
Blz. 64
Domein Leefomgeving
- Blz. 65 Domein Leefomgeving
-
Blz. 66
1. Duurzaamheid en milieu
- Blz. 67 1. Duurzaamheid en milieu
- Blz. 68 Context en achtergrond
-
Blz. 69
Wat willen we bereiken?
- Blz. 70 1. Leusden is energieneutraal in 2040 of eerder.
-
Blz. 73
2. In 2020 levert de Leusdenaar maximaal 75 kg restafval per jaar in en in 2030 maximaal 25 kg per jaar.
- Blz. 74 L1.2.1 We zorgen er voor dat luiers gescheiden ingezameld kunnen worden en dat er een contract wordt gesloten voor de recycling van luiers
- Blz. 75 L1.2.2 We voeren een evaluatie uit van de invoering van Het Nieuwe Inzamelen
- Blz. 76 L1.2.3 We onderzoeken of de papierinzameling verbeterd kan worden. Als het kosteneffectief kan, voeren we een alternatieve inzamelmethode in
- Blz. 77 3. Het gebruik van duurzaam vervoer in de gemeente Leusden neemt toe.
- Blz. 79 4. De Leusdense samenleving neemt een groter aantal duurzame initiatieven door stimulering en ondersteuning vanuit de gemeente.
- Blz. 81 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 82
2. Water en riolering
- Blz. 83 2. Water en riolering
- Blz. 84 Context en achtergrond
-
Blz. 85
Wat willen we bereiken?
- Blz. 86 1. Leusden heeft een goed functionerend rioleringssysteem dat voorbereid is op het veranderende klimaat.
-
Blz. 88
2. Verbeteren van de kwaliteit van het oppervlaktewater in de gemeente Leusden.
- Blz. 89 L2.2.1 We koppelen de Hessenweg , een deel van de wegen in Leusden-Zuid en de Burgemeester de Beaufortweg af van het gemengde rioolstelsel
- Blz. 90 L2.2.2 We leveren een onderzoek op dat inzicht biedt in hoe we de waterkwaliteit kunnen verbeteren. Zo mogelijk starten we met de eerste maatregelen
- Blz. 91 3. De overlast van een hoge grondwaterstand wordt beperkt.
-
Blz. 93
4. In Leusden wordt overlast door de toename van hevige neerslag beperkt tot alleen de extreme situaties.
- Blz. 94 L2.4.1 We voeren het herinrichtingsplan Hessenweg binnen de kern van Achterveld uit
- Blz. 95 L2.4.2 We nemen in het in 2019 op te stellen Handboek Inrichting Openbare Ruimte (HIOR) voorschriften op over de openbare ruimte, die zorgen voor minder belasting van het rioleringssysteem
- Blz. 96 L2.4.3 We stimuleren dat bewoners regenwater langer op eigen terrein opvangen
- Blz. 97 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 98
3. Wegen en infrastructuur
- Blz. 99 3. Wegen en infrastructuur
- Blz. 100 Context en achtergrond
- Blz. 101 Wat willen we bereiken?
- Blz. 105 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 106
4. Accommodaties
- Blz. 107 4. Accommodaties
- Blz. 108 Context en achtergrond
-
Blz. 109
Wat willen we bereiken?
- Blz. 110 1. De accommodaties van de gemeente Leusden worden verduurzaamd.
-
Blz. 113
2. De gemeentelijke accommodaties zijn efficiënt, doeltreffend en optimaal in gebruik.
- Blz. 114 L4.2.1 We voeren prestatiecontracten in voor onderhoud en energiegebruik van de gemeentelijke accommodaties
- Blz. 115 L4.2.2 We voeren de renovatie- of nieuwbouwmaatregelen voor De Korf uit zoals besloten in 2018
- Blz. 116 L4.2.3 We onderzoeken de keuze renovatie of nieuwbouw voor de brandweerkazerne Leusden centrum
- Blz. 117 L4.2.4 We inventariseren de mogelijkheden voor maatwerk huisvesting van welzijnsorganisaties en verenigingen
- Blz. 118 3. Nieuwe huisvesting voor onderwijs is duurzaam en sluit aan bij onderwijsinhoudelijke en maatschappelijke vernieuwing.
- Blz. 121 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 122
5. Onderhoud buitenruimte
- Blz. 123 5. Onderhoud buitenruimte
- Blz. 124 Context en achtergrond
- Blz. 125 Wat willen we bereiken?
- Blz. 128 Relevante beleidsnotities
- Blz. 129 Wat mag het kosten?
- Blz. 130 Saldo taakvelden
- Blz. 131 Nieuw beleid en CUP
- Blz. 132 BBV indicatoren
-
Blz. 133
Domein Samenleving
- Blz. 134 Domein Samenleving
-
Blz. 135
1. Eigen kracht
- Blz. 136 1. Eigen kracht
- Blz. 137 Context en achtergrond
-
Blz. 138
Wat willen we bereiken?
- Blz. 139 1. Inwoners nemen de regie over hun leven door in (fysieke) beweging te blijven.
- Blz. 141 2. Mensen met een beperking kunnen op een gelijkwaardige wijze meedoen in de samenleving.
- Blz. 144 3. Inwoners zijn zelfredzaam en in staat zelfstandig (thuis) te blijven leven in een veilige huiselijke omgeving.
- Blz. 146 4. Kinderen groeien veilig op en hebben de kans zich te ontwikkelen.
- Blz. 149 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 150
2. Saamhorigheid
- Blz. 151 2. Saamhorigheid
- Blz. 152 Context en achtergrond
-
Blz. 153
Wat willen we bereiken?
- Blz. 154 1. Inwoners hebben de mogelijkheid vitaal te zijn en worden daarbij, waar nodig en wenselijk, door (vitale) sport- en beweegaanbieders ondersteund.
- Blz. 156 2. Inwoners zijn in de gelegenheid en zijn gestimuleerd om passief en actief mee te doen aan culturele activiteiten.
-
Blz. 158
3. Mantelzorgers kennen hun grenzen en delen hun zorgen als dit zorgen voor hen te belastend wordt.
- Blz. 159 S2.3.1 We organiseren voldoende en passende respijtzorg waardoor mantelzorgers ontlast worden
- Blz. 160 S2.3.2 We bevorderen deskundigheid bij professionals om tijdig dreigende overbelasting of ‘ontspoorde’ zorg te kunnen signaleren
- Blz. 161 S2.3.3 We vergroten het bereik onder mantelzorgers die zware zorg verlenen en behoefte hebben aan ondersteuning
- Blz. 162 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 163
3. Preventie
- Blz. 164 3. Preventie
- Blz. 165 Context en achtergrond
-
Blz. 166
Wat willen we bereiken?
- Blz. 167 1. Inwoners streven een gezonde leefstijl na.
- Blz. 169 2. Het versterken van de samenwerking rondom vroegsignalering bij kwetsbare inwoners.
-
Blz. 171
3. Kinderen en jongeren hebben door preventieve activiteiten en goede samenwerking tussen partijen minder (snel) vormen van (zwaardere) zorg nodig.
- Blz. 172 S3.3.1 We versterken ons lokaal sociaal vangnet rondom kinderen en jongeren (dat bestaat uit de combinatie van ondersteunende professionals en inwonerinitiatieven/vrijwilligers)
- Blz. 173 S3.3.2 We realiseren een sluitende keten tussen preventief jeugd- en jongerenwerk uitgevoerd vanuit jongerenaccommodaties en jeugdhulpverlening
- Blz. 174 S3.3.3 We verbeteren de aansluiting tussen jeugdhulp en (passend) onderwijs
- Blz. 175 S3.3.4 We zorgen voor kwalitatieve en duurzame huisvesting van onderwijs in de Integrale KindCentra’s in Leusden
- Blz. 176 4. Versterken van het signaleren van armoede en vergroten van bekendheid (financiële) ondersteuning.
- Blz. 178 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 179
4. Maatwerk
- Blz. 180 4. Maatwerk
- Blz. 181 Context en achtergrond
- Blz. 182 Wat willen we bereiken?
- Blz. 187 Relevante beleidsnotities
- Blz. 188 Wat mag het kosten?
- Blz. 189 Saldo taakvelden
- Blz. 190 Nieuw beleid en CUP
- Blz. 191 BBV indicatoren
-
Blz. 192
Domein Ruimte
- Blz. 193 Domein Ruimte
-
Blz. 194
1. Ruimte
- Blz. 195 1. Ruimte
- Blz. 196 Context en achtergrond
-
Blz. 197
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 198
1. Behouden en versterken van de kernkwaliteiten van de gemeente Leusden.
- Blz. 199 R.1.1.1 We geven samen met betrokken partijen uitvoering aan de omgevingsvisie stedelijk gebied en maken hiervoor een uitvoeringsprogramma
- Blz. 200 R1.1.2 We brengen mogelijke woningbouwlocaties binnen de bebouwde kom voor na 2025 in beeld
- Blz. 201 R1.1.3 We brengen mogelijke bouwlocaties buiten de bebouwde kom in beeld
-
Blz. 198
1. Behouden en versterken van de kernkwaliteiten van de gemeente Leusden.
- Blz. 202 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 203
2. Wonen
- Blz. 204 2. Wonen
- Blz. 205 Context en achtergrond
-
Blz. 206
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 207
1. Door nieuwe woningbouwprojecten en mogelijke herprogrammering van bestaande woningbouwprojecten voldoen we kwantitatief en kwalitatief aan de Leusdense woningbehoefte.
- Blz. 208 R2.1.1 We monitoren de vraag naar en het aanbod aan woningen in Leusden
- Blz. 209 R2.1.2 We maken concrete afspraken over het te realiseren woningbouwprogramma bij nieuwbouwprojecten en herprogrammering van bestaande bouwprojecten
- Blz. 210 R2.1.3 We actualiseren en vullen het woonbeleid aan op de aspecten wonen, zorg en welzijn
- Blz. 211 R2.1.4 We analyseren de beschikbaarheid van de voorraad sociale huurwoningen
- Blz. 212 R2.1.5 We bevorderen nieuwe en vernieuwende woonconcepten en –vormen die de druk op de woningmarkt verlichten
- Blz. 213 2. We bereiken onze woondoelen ‘doorstroming’ en ‘diversificatie van het woningaanbod’ door beschikbare middelen en instrumenten efficiënt en effectief in te zetten.
-
Blz. 207
1. Door nieuwe woningbouwprojecten en mogelijke herprogrammering van bestaande woningbouwprojecten voldoen we kwantitatief en kwalitatief aan de Leusdense woningbehoefte.
- Blz. 217 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 218
3. Verkeer en vervoer
- Blz. 219 3. Verkeer en vervoer
- Blz. 220 Context en achtergrond
-
Blz. 221
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 222
1. Afname van het aantal (letsel)ongevallen en het verhogen van het verkeersveiligheidsgevoel.
- Blz. 223 R3.1.1 We voeren een second- opinion onderzoek uit naar het functioneren ‘shared space-gebieden’
- Blz. 224 R3.1.2 We realiseren fietsvoorzieningen op de Hamersveldseweg (tussen Leusbroekerweg en de Grasdrogerijweg)
- Blz. 225 R3.1.3 We intensiveren de samenwerking met Veilig Verkeer Nederland (VVN)
- Blz. 226 2. Meer mensen op de fiets en uit de auto te krijgen.
- Blz. 229 3. Doorstroming op het hoofdwegennet verbeteren.
-
Blz. 222
1. Afname van het aantal (letsel)ongevallen en het verhogen van het verkeersveiligheidsgevoel.
- Blz. 231 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 232
4. Economie
- Blz. 233 4. Economie
- Blz. 234 Context en achtergrond
-
Blz. 235
Wat willen we bereiken?
- Blz. 236 1. Realiseren van duurzame vitale werklocaties.
- Blz. 240 2. Behoud van stabiele werkgelegenheid in Leusden.
- Blz. 242 3. Versterken economische positie en ondernemerscultuur.
-
Blz. 245
4. Winkelgebieden worden verder ontwikkeld tot compacte dorpsharten en ontmoetingsplekken met ruimte voor verschillende functies.
- Blz. 246 R4.4.1 We gaan verder met het project Hart van Leusden (revitalisering Hamershof)
- Blz. 247 R4.4.2 We onderzoeken welke instrumenten ingezet kunnen worden om functiemenging in de winkelcentra te stimuleren en de ontmoetingsfunctie te vergroten
- Blz. 248 R4.4.3 We verkennen de mogelijkheden om een verplaatsingscoach in te zetten
- Blz. 249 5. We zetten Leusden op de kaart.
- Blz. 253 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 254
5. Buitengebied
- Blz. 255 5. Buitengebied
- Blz. 256 Context en achtergrond
-
Blz. 257
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 258
1. Behoud en de versterking van de kernkwaliteiten van ons buitengebied.
- Blz. 259 R5.1.1 We geven, samen met betrokken partijen, uitvoering aan de omgevingsvisie landelijk gebied en maken hiervoor een uitvoeringsprogramma
- Blz. 260 R5.1.2 We bieden ruimere mogelijkheden voor hergebruik van vrijkomende agrarische bebouwing
- Blz. 261 R5.1.3 We geven uitvoering aan het Landschapsontwikkelingsplan door samen met partijen projecten uit te voeren
- Blz. 262 R5.1.4 We leveren kennis aan en adviseren stichting De Boom en toetsen de plannen aan beleid, regelgeving, haalbaarheid en draagvlak
-
Blz. 263
2. Werken aan duurzaam economisch perspectief voor de Leusdense landbouw.
- Blz. 264 R5.2.1 We geven, samen met betrokken partijen, uitvoering aan de omgevingsvisie landelijk gebied en maken hiervoor een uitvoeringsprogramma
- Blz. 265 R5.2.2 We ondersteunen de landbouw door in het nieuwe omgevingsplan Buitengebied ruimte te houden en te bieden voor een duurzaam economisch perspectief
- Blz. 266 R5.2.3 We verlenen onze kennis aan en adviseren stichting De Boom over het planologisch mogelijk maken van het versterken van de grondgebonden melkrundveehouderij
-
Blz. 267
3. Behouden en versterken van natuur en ecologie.
- Blz. 268 R5.3.1 We verlenen onze kennis aan en adviseren stichting De Boom over het planologisch mogelijk maken om 55 hectare grond om te zetten naar nieuwe natuur
- Blz. 269 R5.3.2 We leveren kennis aan en adviseren stichting De Boom en toetsen de plannen aan beleid, regelgeving, haalbaarheid en draagvlak
- Blz. 270 R5.3.3 We geven uitvoering aan het Landschapsontwikkelingsplan door samen met partijen projecten uit te voeren
-
Blz. 271
4. Benutten en versterken van recreatieve mogelijkheden van het buitengebied.
- Blz. 272 R5.4.1 We geven, samen met betrokken partijen, uitvoering aan de omgevingsvisie landelijk gebied en maken hiervoor een uitvoeringsprogramma
- Blz. 273 R5.4.2 We gaan op zoek naar partners voor een gezamenlijke lobby voor de gedeeltelijke openstelling van de Leusderheide voor recreatief gebruik, opwekking duurzame energie, of een combinatie daarvan
-
Blz. 258
1. Behoud en de versterking van de kernkwaliteiten van ons buitengebied.
- Blz. 274 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 275
6. Cultuurhistorie
- Blz. 276 6. Cultuurhistorie
- Blz. 277 Context en achtergrond
-
Blz. 278
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 279
1. Leusden werkt aan behoud en instandhouding van boven- en ondergronds cultuurhistorisch erfgoed.
- Blz. 280 R6.1.1 We beschermen cultuurhistorische waarden (niet zijnde rijksmonumenten of gemeentelijk monumenten) en landschapsstructuren in een zogeheten paraplubestemmingsplan
- Blz. 281 R6.1.2 We implementeren de cultuurhistorische waardenkaart bij ruimtelijke ontwikkelingen
- Blz. 282 R6.1.3 We breiden het netwerk van monumenteneigenaren uit
- Blz. 283 R6.1.4 We wijzen ten minste 1 gemeentelijk monument aan
- Blz. 284 2. De (her)kenbaarheid en zichtbaarheid van monumenten vergroten.
-
Blz. 279
1. Leusden werkt aan behoud en instandhouding van boven- en ondergronds cultuurhistorisch erfgoed.
- Blz. 286 Relevante beleidsnotities
-
Blz. 287
7. Omgevingswet
- Blz. 288 7. Omgevingswet
- Blz. 289 Context en achtergrond
- Blz. 290 Wat willen we bereiken?
- Blz. 293 Relevante beleidsnotities
- Blz. 294 Wat mag het kosten?
- Blz. 295 Saldo taakvelden
- Blz. 296 Nieuw beleid en CUP
- Blz. 297 BBV indicatoren
-
Blz. 298
Overhead
- Blz. 299 Algemeen
- Blz. 300 Wat mag het kosten?
- Blz. 301 Specificatie van de overhead
- Blz. 302 Overheadpercentage
- Blz. 303 Tabel specificatie overhead
- Blz. 304 BBV indicatoren
-
Blz. 305
Algemene dekkingsmiddelen en Onvoorzien
- Blz. 306 Algemeen
- Blz. 307 Wat mag het kosten?
- Blz. 308 Saldo taakvelden
- Blz. 309 0.5 Treasury
- Blz. 310 0.61 en 0.62 Onroerende zaakbelasting
- Blz. 311 0.64 Overige belastingen
- Blz. 312 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
- Blz. 313 0.8 Overige baten en lasten
- Blz. 314 0.9 Vennootschapsbelasting
- Blz. 315 3.4 Economische promotie
- Blz. 316 6.3 Inkomensregelingen
- Blz. 317 0.10 Toevoeging/onttrekking reserves
- Blz. 318 BBV indicatoren
-
Blz. 319
Paragrafen
-
Blz. 320
Paragraaf A Lokale heffingen
- Blz. 321 Kader
- Blz. 322 Tarieven 2019
- Blz. 323 Afschaffen hondenbelasting
- Blz. 324 Kostenonderbouwingen heffingen
- Blz. 325 Opbrengst
- Blz. 326 Ontwikkelingen lokale lastendruk
- Blz. 327 Kwijtschelding
-
Blz. 328
Paragraaf B Weerstandsvermogen en risicobeheersing
- Blz. 329 Algemeen
- Blz. 330 Risico's Algemene Dienst
- Blz. 331 Weerstandsvermogen Algemene Dienst
- Blz. 332 Risico's grondexploitatie
- Blz. 333 Weerstandsvermogen Grondbedrijf
- Blz. 334 Kengetallen financiële positie
-
Blz. 335
Paragraaf C Onderhoud kapitaalgoederen
- Blz. 336 Algemeen
- Blz. 337 Beleidskader
- Blz. 338 Kapitaalgoederen in Leusden
- Blz. 339 Ontwikkelingen
- Blz. 340 Groot onderhoud 2016-2019
- Blz. 341 Onderhoudsplan 2019
- Blz. 342 Budgetten
- Blz. 343 Onderhoudsfondsen
- Blz. 344 Kapitaalsinvesteringen beleidsplan Verkeer en Vervoer
-
Blz. 345
Paragraaf D Financiering
- Blz. 346 Treasury-functie
- Blz. 347 Financieringsbeleid
- Blz. 348 Financieringspositie
- Blz. 349 Indicatoren
- Blz. 350 Rente en beleggingsvolume
- Blz. 351 Overig
-
Blz. 352
Paragraaf E Bedrijfsvoering
- Blz. 353 Doel en inleiding
- Blz. 354 Personeel en organisatie
- Blz. 355 Kengetallen organisatie
- Blz. 356 Sturing en verantwoording
- Blz. 357 Informatisering en automatisering
- Blz. 358 Huisvesting
- Blz. 359 Intergemeentelijke samenwerking bedrijfsvoering
- Blz. 360 Lasten en baten bedrijfsvoering
- Blz. 361 Sub-paragraaf informatieveiligheid
-
Blz. 362
Paragraaf F Verbonden Partijen
- Blz. 363 De Verbonden Partij; een specifieke samenwerkingspartner
- Blz. 364 Coalitieakkoord 2018-2022
- Blz. 365 Grip en invloed op Verbonden Partijen
- Blz. 366 Toetsing en monitoring Verbonden Partijen
- Blz. 367 Overzicht Verbonden Partijen
- Blz. 368 Bestuurlijke ontwikkelingen binnen de Verbonden Partijen
- Blz. 369 Actuele informatie per Verbonden Partij
-
Blz. 370
Paragraaf G Grondbeleid
- Blz. 371 Belang en doelstelling paragraaf
- Blz. 372 Beleidskaders
- Blz. 373 Ontwikkelingen
- Blz. 374 Relaties met programma's
- Blz. 375 Begroting 2019 Grondbedrijf
- Blz. 376 Actuele prognose resultaat en winstneming
- Blz. 377 Overige complexen niet in exploitatie
- Blz. 378 Algemene reserve grondexploitatie (weerstandsvermogen)
- Blz. 379 Voorzieningen grondexploitaties
- Blz. 380 Risico's per complex
-
Blz. 381
Paragraaf H Toezicht en verantwoording
- Blz. 382 Algemeen
- Blz. 383 Rekenkamercommissie Vallei en Veluwerand
- Blz. 384 Rechtmatigheid en accountantscontrole
- Blz. 385 Doelmatigheid en doeltreffendheid
- Blz. 386 Interbestuurlijk Toezicht (IBT)
-
Blz. 320
Paragraaf A Lokale heffingen
-
Blz. 387
Financiële begroting
-
Blz. 388
Uiteenzetting financiële positie
- Blz. 389 Begrotingsresultaat 2019-2022
- Blz. 390 Sociaal Domein
- Blz. 391 Financiering en rente
- Blz. 392 Reserves en voorzieningen
- Blz. 393 Meerjarig investeringsplan (MIP)
- Blz. 394 Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
- Blz. 395 Meerjarenbalans 2017-2022
- Blz. 396 Structureel evenwicht
- Blz. 397 EMU-saldo
-
Blz. 398
Overzicht baten en lasten
- Blz. 399 Overzicht baten en lasten
- Blz. 400 Grondslag van de begrotingsramingen
- Blz. 401 Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 388
Uiteenzetting financiële positie
-
Blz. 4
Aanbieding
- Activiteiten
- Zoeken
- Publicatie bijlagen
- Contact
- PrivacyStatement
- Sitemap