-
Blz. 1
Jaarverslag en Jaarrekening 2018
-
Blz. 2
Jaarverslag & Jaarrekening 2018
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Aanbieding
-
Blz. 5
Aanbieding
-
Blz. 6
Jaarverslag
-
Blz. 7
Domein Bestuur
-
Blz. 8
Domein Bestuur
-
Blz. 9
1. Samenleving Voorop
-
Blz. 10
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 11
1. In coproductie werken aan oplossingen die aansluiten bij de vraagstukken en ambities in de Leusdense samenleving.
-
Blz. 12
B1.1.1 Oppakken vraagstukken volgens het opgavegericht werken
-
Blz. 13
B1.1.2 We opereren vanuit de "geest" van wet- en regelgeving
-
Blz. 14
2. Dienstverlening
-
Blz. 15
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 16
1. Optimale digitale dienstverlening voor inwoners en bedrijven.
-
Blz. 17
B2.1.1 Verleiden van inwoners en bedrijven om digitaal zaken te doen met de gemeente
-
Blz. 18
B2.1.2 Verhogen gebruiksgemak en vergroten mogelijkheden online dienstverlening
-
Blz. 19
3. Samenwerken
-
Blz. 20
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 21
1. Samenwerken om kwaliteit te borgen en kwetsbaarheid te verminderen.
-
Blz. 22
B3.1.1 Samenwerking bedrijfsvoering met BNLP gemeenten
-
Blz. 23
B3.1.2 Samenwerken in het Sociaal Domein met Amersfoort en Larikslaan2
-
Blz. 24
B3.1.3 Samenwerken op beleidsgebieden in regionaal verband
-
Blz. 25
B3.1.4 Bevorderen bestuurlijke regievoering op verbonden partijen
-
Blz. 26
B3.1.5 Realisatie van het Huis van Leusden (CUP 1.5)
-
Blz. 27
2. Het behouden en aantrekken van talentvolle medewerkers.
-
Blz. 28
B3.2.1 Regionale mobiliteit
-
Blz. 29
B3.2.2 Samenwerking op vakspecialistische functies
-
Blz. 30
4. Veiligheid
-
Blz. 31
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 32
1. Daling van de criminaliteit.
-
Blz. 33
B4.1.1 Terugdringen drugs- en alcoholgebruik onder jongeren
-
Blz. 34
B4.1.2 Aanpak (zwaar) overlastgevenden of criminelen
-
Blz. 35
B4.1.3 Aanpak maatschappelijke onrust, sociale calamiteiten en incidenten
-
Blz. 36
B4.1.4 Uitvoering STOP aanpak in de buitenruimte
-
Blz. 37
2. Bestrijden georganiseerde criminaliteit
-
Blz. 38
B4.2.1 Evalueren toepassen wet BIBOB
-
Blz. 39
3. Voorbereid zijn op het beheersen van crises en rampen.
-
Blz. 40
B4.3.1 Risicobewustzijn en zelfredzaamheid vergroten
-
Blz. 41
B4.3.2 Trainen en oefenen gemeentelijke crisisorganisatie
-
Blz. 42
Wat heeft het gekost 2018
-
Blz. 43
Saldo taakvelden
-
Blz. 44
Verschillenanalyse
-
Blz. 45
BBV indicatoren
-
Blz. 46
Domein Leefomgeving
-
Blz. 47
Domein Leefomgeving
-
Blz. 48
1. Duurzaamheid en milieu
-
Blz. 49
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 50
1. Leusden is energieneutraal in 2040 of eerder.
-
Blz. 51
L1.1.1 Uitvoeren Energieakkoord Leusden 2.0
-
Blz. 52
L1.1.2 Nieuwe woningen en bedrijfsgebouwen worden zo veel mogelijk Nul Op de Meter (NOM) gerealiseerd
-
Blz. 53
L1.1.3 Actualiseren van de dynamische Duurzaamheidsagenda 2016-2030
-
Blz. 54
2. In 2020 maximaal 75 kg restafval per inwoner en in 2030 maximaal 25 kg.
-
Blz. 55
L1.2.1 Invoeren van variabele tarieven voor de afvalstoffenheffing, als laatste stap van het Nieuwe Inzamelen
-
Blz. 56
3. Toename lokale en circulaire economie.
-
Blz. 57
L1.3.1 Ondersteunen ontwikkelen voedselverkenning en opzetten lokaal netwerk producenten
-
Blz. 58
4. Toename biodiversiteit in Leusden en verkleinen ecologische voetprint van inwoners.
-
Blz. 59
L1.4.1 Ondersteunen aanpak Operatie Steenbreek
-
Blz. 60
L1.4.2 Stimuleren duurzaam vervoer in Leusden
-
Blz. 61
5. Meer duurzame initiatieven in de samenleving.
-
Blz. 62
L1.5.1 Ondersteunen duurzame initiatieven
-
Blz. 63
2. Water en riolering
-
Blz. 64
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 65
1. Verminderen van overstorten van afvalwater op het oppervlaktewater.
-
Blz. 66
L2.1.1 Het van het gemengde rioolstelsel afkoppelen van de Hessenweg (inclusief belendende percelen)
-
Blz. 67
L2.1.2 Het van het gemengde rioolstelsel afkoppelen van een deel van de verharding in Leusden-Zuid.
-
Blz. 68
2. Verlagen van de grondwaterstand in probleemgebieden.
-
Blz. 69
L2.2.1 Reguleren grondwaterstand Achterveld
-
Blz. 70
3. Vasthouden van water waar het valt.
-
Blz. 71
L2.3.1 Aanleg waterberging Hamershof
-
Blz. 72
4. Kunnen verwerken van hevige neerslag.
-
Blz. 73
L2.4.1 Het van het gemengde rioolstelsel afkoppelen van de Hessenweg (inclusief belendende percelen)
-
Blz. 74
5. Verminderen van overlast bij niet functioneren van de riolering.
-
Blz. 75
L2.5.1 Het vernieuwen van de aansturing en communicatie van de drukriolering
-
Blz. 76
3. Wegen en infrastructuur
-
Blz. 77
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 78
1. Doelmatig en kosteneffectief investeren in het wegennet.
-
Blz. 79
L3.1.1 Groot onderhoud waar mogelijk aan laten sluiten bij projecten van overige disciplines als verkeer en riolering
-
Blz. 80
L3.1.2 Groot onderhoud aan laten sluiten bij projecten en planningen van andere overheidsinstanties
-
Blz. 81
4. Accommodaties (inclusief onderwijshuisvesting)
-
Blz. 82
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 83
1. Verduurzamen gemeentelijke accommodaties.
-
Blz. 84
L4.1.1 Uitvoeren van rendabele duurzaamheidsmaatregelen
-
Blz. 85
L4.1.2 Ruimte bieden aan initiatieven van energiecoöperaties door het aanbieden van hiervoor geschikte daken van gemeentelijke accommodaties
-
Blz. 86
2. Ruimte bieden aan ondernemerschap.
-
Blz. 87
L4.2.1 Opzetten van multifunctionele accommodaties op het gebied van zorg en welzijn met hieraan gerelateerde (startende) bedrijven
-
Blz. 88
L4.2.2 Verkoop Hamersveldseweg 105
-
Blz. 89
3. Verhogen van efficiëntie, doeltreffendheid en optimalisatie in gebruik.
-
Blz. 90
L4.3.1 Invoeren van prestatiecontracten voor de kwaliteit van de gemeentelijke panden
-
Blz. 91
L4.3.2 Renovatie De Korf
-
Blz. 92
L4.3.3 Renovatie brandweerkazerne Leusden centrum
-
Blz. 93
4. Kwaliteit en duurzaamheid huisvesten van onderwijs in gemeente Leusden.
-
Blz. 94
L4.4.1 Realiseren ontwerp en uitwerking IKC / MKC Berkelwijk
-
Blz. 95
L4.4.2 Opstellen ambitie- en businessplan initiatieffase IKC Groenhouten
-
Blz. 96
Wat heeft het gekost 2018
-
Blz. 97
Saldo taakvelden
-
Blz. 98
Verschillenanalyse
-
Blz. 99
BBV indicatoren
-
Blz. 100
Domein Samenleving
-
Blz. 101
Domein Samenleving
-
Blz. 102
1. Eigen kracht
-
Blz. 103
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 104
1. Iedere inwoner met (hulp)vragen vindt in Leusden op eigen kracht en op eenvoudige wijze informatie en advies en, zo nodig, ondersteuning.
-
Blz. 105
S1.1.1 Doorontwikkelen van de interactieve website en sociale kaart
-
Blz. 106
S1.1.2 Bieden van trainingen op het gebied van digitale media en digitale middelen
-
Blz. 107
S1.1.3 Organiseren van laagdrempelige bereikbaarheid van Larikslaan 2
-
Blz. 108
S1.1.4 Zorgdragen voor een hoge mate van klanttevredenheid over inzet van consulenten van Larikslaan
-
Blz. 109
2. Inwoners zijn zelfredzaam en in staat zelfstandig (thuis) te blijven wonen en leven.
-
Blz. 110
S1.2.1 Toerusten van inwoners door middel van kennis en financiële ondersteuning
-
Blz. 111
S1.2.2 Fysiek inrichten van laagdrempelige ontmoetingspunten
-
Blz. 112
3. Er is een sluitende overdracht voor kinderen en jongeren van de ene naar de andere ontwikkelingsfase.
-
Blz. 113
S1.3.1 Organiseren van sluitende samenwerking en overdracht tussen partners
-
Blz. 114
S1.3.2 Uitwerken van lokale aanpak voor voortijdig schoolverlaters
-
Blz. 115
4. Kinderopvang is breed toegankelijk voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar en het aanbod voor- en vroegschoolse educatie is kwalitatief goed en laagdrempelig.
-
Blz. 116
S1.4.1 Maken van resultaat- en kwaliteitsafspraken rondom voor- en vroegschoolse opvang
-
Blz. 117
5. Kinderen hebben meer ontwikkelkansen door de inzet van leesbevordering.
-
Blz. 118
S1.5.1 Ontwikkelen van Taalexpertisecentrum
-
Blz. 119
6. Mensen met een beperking kunnen op een gelijkwaardige wijze meedoen in de samenleving.
-
Blz. 120
S1.6.1 Opzetten van lokaal programma voor (volwassen) laaggeletterden en onder de aandacht brengen van laaggeletterdheid
-
Blz. 121
S1.6.2 Realiseren van ontmoeting en dagbesteding voor inwoners met een beperking
-
Blz. 122
S1.6.3 Vergroten van de zelfredzaamheid en participatie van mensen met een functiebeperking in de "inclusieve samenleving" (Agenda 22)
-
Blz. 123
S1.6.4 Stimuleren van "Cultuur dichtbij"
-
Blz. 124
2. Saamhorigheid
-
Blz. 125
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 126
1. Inwoners voelen zich betrokken bij wat er in Leusden speelt en nemen initiatief om de saamhorigheid te versterken.
-
Blz. 127
S2.1.1 Stimuleren van buurtactiviteiten en ruimte bieden aan initiatieven van inwoners
-
Blz. 128
S2.1.2 Stimuleren van verbindingen tussen inwoners, lokale organisaties en ondersteunende professionals
-
Blz. 129
S2.1.3 (Sport)verenigingen stimuleren mensen om, ongeacht hun beperking, actief ofals toeschouwer aan activiteiten deel te nemen
-
Blz. 130
S2.1.4 Stimuleren van (nieuwe) culturele activiteiten waaraan iedereen actief, als vrijwilliger of toeschouwer, kan deelnemen
-
Blz. 131
S2.1.5 Ontwikkelen van een "activiteitenapp"
-
Blz. 132
2. Inwoners ontmoeten elkaar in het dorp en online.
-
Blz. 133
S2.2.1 Realiseren van een (informeel) vangnet voor mensen met een beperkte mobiliteit
-
Blz. 134
S2.2.2 Stimuleren van laagdrempelige ontmoetingspunten
-
Blz. 135
S2.2.3 Faciliteren van online ontmoetingsmogelijkheden (connectiviteit)
-
Blz. 136
3. Er is een sterk (ondersteunend) netwerk van gezinnen en inwoners.
-
Blz. 137
S2.3.1 Onderzoeken van mogelijkheden voor steungezinnen/netwerken van ouders voor gezinnen die dat nodig hebben
-
Blz. 138
S2.3.2 Oganiseren van een "oppas"-mogelijkheid voor mantelzorgouders van een kind met een (meervoudige) beperking
-
Blz. 139
4. Er is een stevige verbinding tussen cliënt, formele en informele netwerken c.q. organisaties.
-
Blz. 140
S2.4.1 Inzetten op verschijving van het aanbod hulp in het huishouden van formele organisaties naar samenwerkingsvormen
-
Blz. 141
S2.4.2 Opzetten van een coördinatiepunt om inwoners, zorgprofessionals, vrijwilligersorganisaties en fondsen met elkaar in contact te brengen
-
Blz. 142
5. Nieuwkomers laten integreren in de Leusdense samenleving.
-
Blz. 143
S2.5.1 Organiseren van een sociaal netwerk rondom nieuwkomers en bieden van passende begeleiding richting zelfredzaamheid en (arbeids)participatie
-
Blz. 144
3. Preventie en vroegsignalering
-
Blz. 145
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 146
1. Het signalerend vermogen van alle organisaties en sociale netwerken in Leusden is hoog.
-
Blz. 147
S3.1.1 Zorgdragen voor een hoge mate van bewustwording over en faciliteren van probleemherkenning onder inwoners
-
Blz. 148
S3.1.2 Vergroten van het gebruik van de verwijsindex en meldcode door professionals
-
Blz. 149
2. Inwoners wonen en leven in een veilige (huiselijke) omgeving.
-
Blz. 150
S3.2.1 Voorlichten van senioren thuis en op ontmoetingsplekken over een veilig thuis
-
Blz. 151
3. Inwoners van Leusden streven een gezonde leefstijl na.
-
Blz. 152
S3.3.1 Uitvoeren van een integraal plan van aanpak van alcohol- en drugsproblematiek
-
Blz. 153
S3.3.2 Inzetten op bewustwording van een gezonde leefstijl
-
Blz. 154
S3.3.3 Realiseren van een goed kwalitatief en kwantitatief basisniveau van sportvoorzieningen
-
Blz. 155
4. Mantelzorgers kennen hun grenzen en delen hun zorgen als zorgverlening voor hen te belastend wordt.
-
Blz. 156
S3.4.1 Uitvoeren van een behoefteonderzoek onder de ontvangers van mantelzorgcomplimenten
-
Blz. 157
S3.4.2 Bevorderen van deskundigheid bij professionals, mantelzorgers en zorgvrijwilligers en organiseren van voldoende "respijtzorg"
-
Blz. 158
4. Maatwerk voor kwetsbare inwoners
-
Blz. 159
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 160
1. Er is een integraal sluitende aanpak voor inwonders in de leeftijd van -9 maanden tot 100 jaar.
-
Blz. 161
S4.1.1 Realiseren van een sluitende en lokale samenwerking tussen de Sociale Dienst Amersfoort en Larikslaan 2
-
Blz. 162
S4.1.2 Voorkomen van huisuitzettingen
-
Blz. 163
S4.1.3 Aansluiten bij module kwetsbare ouderen eerstelijns gezondheidszorg
-
Blz. 164
2. (Zorg)vrijwilligers kunnen rekenen op ondersteuning.
-
Blz. 165
S4.2.1 Bereiken van (zorg)vrijwilligers, hun ondersteuningsbehoeften in kaart brengen en bevorderen van hun deskundigheid
-
Blz. 166
3. Kinderen en ouders in een complexe en/of onveilige thuissituatie kunnen rekenen op toegesneden zorg en begeleiding.
-
Blz. 167
S4.3.1 Uitvoeren van een collectief programma voor kinderen in vechtscheidingen
-
Blz. 168
S4.3.2 Stimuleren van signaleren door gebruik meldcode en gebruik Verwijsindex
-
Blz. 169
4. Mensen die in een beschermde omgeving verblijven, kunnen rekenen op de juiste zorg.
-
Blz. 170
S4.4.1 Beschermd wonen toegankelijk maken voor een bredere groep van inwoners
-
Blz. 171
S4.4.2 Ontwikkelen van een innovatief en integraal woon- en ondersteuningsaanbod en doorstroommogelijkheden
-
Blz. 172
5. Inwoners met weinig financiële ruimte hebben de mogelijkheden om mee te doen in de samenleving.
-
Blz. 173
S4.5.1 Realiseren van een lokaal laagdrempelig informatie- en adviespunt op het terrein van financiën
-
Blz. 174
S4.5.2 Verbeteren (waar nodig) van financiële draagkracht chronisch zieken en beperkten
-
Blz. 175
S4.5.3 Versterken van armoedebestrijding onder (gezinnen met) kinderen en jongeren
-
Blz. 176
S4.5.4 Onderzoeken van de mogelijkheid van een ‘cultuurpas’
-
Blz. 177
6. Inwoners, inclusief mensen met een arbeidsbeperking, hebben werk met (een vorm van) een eigen inkomen – we versterken de toegang tot de arbeidsmarkt.
-
Blz. 178
S4.6.1 Onderhouden en versterken van het netwerk van gemeente en maatschappelijke partners met lokale werkgevers
-
Blz. 179
S4.6.2 Realiseren van vormen van lokale (arbeidsmatige) dagbesteding
-
Blz. 180
7. Inwoners hebben voldoende vervoersmogelijkheden.
-
Blz. 181
S4.7.1 Realiseren van voldoende beschikbaar aanvullend openbaar vervoer, voldoende algemene voorzieningen en maatwerkvoorzieningen
-
Blz. 182
8. Inwoners met een lichte verstandelijke beperking (LVB) worden beter herkend en ontvangen zo nodig zorg en ondersteuning.
-
Blz. 183
S4.8.1 Bevorderen van deskundigheid van zowel (zorg)vrijwilligers als professionals op het gebied van LVB en de signaleringsfunctie daarvan
-
Blz. 184
S4.8.2 Bieden van laagdrempelige begeleiding aan inwoners met een licht verstandelijke beperking (lvb) in het kader van voorkomen van werkloosheid, isolement, armoede/schulden en gezondheidsproblemen
-
Blz. 185
Wat heeft het gekost 2018
-
Blz. 186
Saldo taakvelden
-
Blz. 187
Verschillenanalyse
-
Blz. 188
BBV indicatoren
-
Blz. 189
Domein Ruimte
-
Blz. 190
Domein Ruimte
-
Blz. 191
1. Ruimte en wonen
-
Blz. 192
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 193
1. We behouden een toekomstbestendige ruimtelijke opbouw en structuur.
-
Blz. 194
R1.1.1 We geven uitvoering aan het aan de Omgevingsvisie stedelijk gebied Leusden gekoppelde uitvoeringsprogramma
-
Blz. 195
R1.1.2 We bereiden ons voor op de invoeringsdatum van de Omgevingswet
-
Blz. 196
2. We zorgen voor voldoende, betaalbare en kwalitatief goede sociale huurwoningen voor mensen met een laag inkomen.
-
Blz. 197
R1.2.1 We monitoren de vraag naar sociale huurwoningen (zie ook activiteit 2 bij doelstelling 3)
-
Blz. 198
R1.2.2 We maken met Woningstichting Leusden afspraken over locaties voor de bouw van sociale huurwoningen
-
Blz. 199
R1.2.3 We onderzoeken mogelijkheden om meer betaalbare sociale huurwoningen beschikbaar te krijgen
-
Blz. 200
3. We zorgen voor voldoende en kwalitatief goede woningen voor gezinnen, senioren en één- en tweepersoonshuishoudens.
-
Blz. 201
R1.3.1 We monitoren vraag en aanbod van woningen (zie ook activiteit 1 bij de doelstelling “We zorgen voor voldoende, betaalbare en kwalitatief goede sociale huurwoningen voor mensen met een laag inkomen”)
-
Blz. 202
R1.3.2 We bieden een platform voor een periodieke expertmeeting over de lokale woningmarkt
-
Blz. 203
4. Bijdragen aan een toekomstbestendig en vitaal Hart van Leusden.
-
Blz. 204
R1.4.1 Uitvoeren van het vastgestelde herinrichtingsplan voor de openbare ruimte. We verbeteren en vervangen gefaseerd de inrichting van de openbare ruimte
-
Blz. 205
R1.4.2 Herstructureren van de verkeersontsluiting aan de oostzijde van de Hamershof
-
Blz. 206
R1.4.3 Invoeren van een blauwe zone op een aantal plekken in de Hamershof
-
Blz. 207
2. Verkeer en vervoer
-
Blz. 208
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 209
1. Streven naar een afname van het aantal (letsel)ongevallen en het verhogen van het verkeersveiligheidsgevoel.
-
Blz. 210
R2.1.1 Aanleg vrijliggend fietspad langs de Hamersveldseweg (tussen Leusbroekerweg en de Grasdrogerijweg)
-
Blz. 211
R2.1.2 Aanpassing kruispunt Burg. Van der Postlaan-Hertenhoeve- ’t Erf
-
Blz. 212
R2.1.3 Aanpassing kruispunt Zwarteweg-Olmenlaan-Ruige Velddreef
-
Blz. 213
R2.1.4 Effectieve inzet smileys
-
Blz. 214
2. Inzetten om meer mensen op de fiets en uit de auto te krijgen.
-
Blz. 215
R2.2.1 De aanleg van een vrijliggend fietspad langs de Hamersveldseweg (tussen Leusbroekerweg en Grasdrogerijweg)
-
Blz. 216
3. Doorstroming op het hoofdwegennet verbeteren.
-
Blz. 217
R2.3.1 Verruimen capaciteit van het kruispunt Groene Zoom-Noorderinslag-Heiligenbergerweg
-
Blz. 218
3. Economie
-
Blz. 219
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 220
1. Realiseren duurzame vitale werklocaties.
-
Blz. 221
R3.1.1 Aanbieden / verkopen van bedrijfskavels Larikslaan en De Buitenplaats
-
Blz. 222
R3.1.2 We stimuleren de transformatie / herontwikkeling van 10.000 m² verouderde kantoorpanden
-
Blz. 223
R3.1.3 Conform het resultaat van de evaluatie “activatieproject De Horst” eind 2017, ondersteunen we de gebiedsaanpak voor dit terrein in 2018
-
Blz. 224
2. Behoud van de werkgelegenheid in Leusden.
-
Blz. 225
R3.2.1 We verkopen bedrijfskavels aan de Larikslaan en op De Buitenplaats
-
Blz. 226
3. Verbeteren van de dienstverlening aan het bedrijfsleven door middel van accountmanagement.
-
Blz. 227
R3.3.1 Aanbrengen van focus en intensiveren van het accountmanagement bedrijven
-
Blz. 228
R3.3.2 Actualiseren reclamebeleid
-
Blz. 229
4. Versterken van compacte, levendige en dynamische winkelgebieden (Coalitie Uitvoerings Programma 7.6).
-
Blz. 230
R3.4.1 Implementatie van het exploitatieplan voor de warenmarkt in “De Biezenkamp”
-
Blz. 231
R3.4.2 We dragen bij aan een toekomstbestendig Hart van Leusden (omgeving Hamershof)
-
Blz. 232
R3.4.3 We versterken De Biezenkamp als levendig en herkenbaar winkel en horecagebied
-
Blz. 233
R3.4.4 We verkennen de mogelijkheden om tot concentratie van winkels in winkelgebieden te komen
-
Blz. 234
5. Ondernemers moeten hun zaken met de overheid digitaal kunnen doen (Coalitie Uitvoerings Programma 7.1 en 7.3).
-
Blz. 235
4. Buitengebied
-
Blz. 236
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 237
1. We versterken de band tussen de stad en het platteland.
-
Blz. 238
R4.1.1 We ondersteunen Leader Gelderse Vallei (zie ook doelstellingen Realiseren duurzaam economisch perspectief en Benutten recreatieve mogelijkheden buitengebied)
-
Blz. 239
R4.1.2 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
-
Blz. 240
2. We realiseren een duurzaam economisch perspectief.
-
Blz. 241
R4.2.1 We stimuleren initiatieven uit de samenleving voor de aanleg van breedband in het buitengebied
-
Blz. 242
R4.2.2 We ondersteunen de uitvoering van convenant De Boom
-
Blz. 243
R4.2.3 We ondersteunen Leader Gelderse Vallei
-
Blz. 244
R4.2.4 We geven uitvoering aan het programma 2017-2019 voor Vrijkomende Agrarische Bebouwing van de Regio Amersfoort
-
Blz. 245
R4.2.5 We voeren omgevingsvisie buitengebied uit
-
Blz. 246
3. We behouden en versterken de natuur.
-
Blz. 247
R4.3.1 We stellen een nieuw uitvoeringsprogramma op voor het Landschapsontwikkelingsplan
-
Blz. 248
R4.3.2 We ondersteunen de uitvoering van convenant De Boom
-
Blz. 249
R4.3.3 We ondersteunen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug
-
Blz. 250
R4.3.4 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
-
Blz. 251
4. We behouden en versterken een aantrekkelijk landschap.
-
Blz. 252
R4.4.1 We onderzoeken de gezamenlijke ambities en financieringsmogelijkheden voor het Langesteeggebied
-
Blz. 253
R4.4.2 We stellen een nieuw uitvoeringsprogramma op voor het Landschapsontwikkelingsplan
-
Blz. 254
R4.4.3 We ondersteunen de uitvoering van convenant De Boom
-
Blz. 255
R4.4.4 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
-
Blz. 256
5. We benutten de recreatieve mogelijkheden van het buitengebied.
-
Blz. 257
R4.5.1 We ondersteunen de uitvoering van het convenant De Boom
-
Blz. 258
R4.5.2 We ondersteunen de uitvoering van het convenant Groene Agenda voor Centraal Buitengebied
-
Blz. 259
R4.5.3 We ondersteunen Leader Gelderse Vallei
-
Blz. 260
R4.5.4 We zetten Leusden op de kaart als wandel- en fietsgemeente
-
Blz. 261
R4.5.5 We herzien de verantwoordelijkheid van het beheer over de recreatieve routes en gebieden
-
Blz. 262
R4.5.6 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
-
Blz. 263
5. Cultuurhistorie
-
Blz. 264
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 265
1. Werken aan het behoud van de cultuurhistorische waarden.
-
Blz. 266
R5.1.1 Aanwijzen van ten minste 2 gemeentelijke monumenten
-
Blz. 267
R5.1.2 Opzetten netwerk van monumenteneigenaren
-
Blz. 268
R5.1.3 Beschermen van cultuurhistorische waarden, niet zijnde gemeentelijke monumenten en landschapsstructuren, in een bestemmingsplan
-
Blz. 269
R5.1.4 Implementeren van de cultuurhistorische waardenkaart bij ruimtelijke ontwikkelingen
-
Blz. 270
R5.1.5 De waardestelling van waardevolle objecten wordt bepaald
-
Blz. 271
2. De herkenbaarheid en zichtbaarheid van monumenten vergroten.
-
Blz. 272
R5.2.1 Organiseren van een gemeentelijke Open Monumentendag in combinatie met het uitreiken van de Erfgoedprijs
-
Blz. 273
Wat heeft het gekost 2018
-
Blz. 274
Saldo taakvelden
-
Blz. 275
Verschillenanalyse
-
Blz. 276
BBV indicatoren
-
Blz. 277
Overhead
-
Blz. 278
Algemeen
-
Blz. 279
Wat heeft het gekost 2018
-
Blz. 280
Specificatie taakveld 0.4 overhead (per onderdeel)
-
Blz. 281
Verschillenanalyse
-
Blz. 282
Overheadpercentage
-
Blz. 283
BBV indicatoren
-
Blz. 284
Algemene dekkingsmiddelen en Onvoorzien
-
Blz. 285
Algemeen
-
Blz. 286
Wat heeft het gekost 2018
-
Blz. 287
Saldo taakvelden
-
Blz. 288
Verschillenanalyse
-
Blz. 289
Monitor bezuinigingen
-
Blz. 290
BBV indicatoren
-
Blz. 291
Paragrafen
-
Blz. 292
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 293
Paragraaf
-
Blz. 294
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 295
Paragraaf
-
Blz. 296
Paragraaf Kapitaalgoederen en investeringen
-
Blz. 297
Paragraaf
-
Blz. 298
Paragraaf Financiering
-
Blz. 299
Paragraaf
-
Blz. 300
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 301
Paragraaf
-
Blz. 302
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 303
Paragraaf
-
Blz. 304
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 305
Paragraaf
-
Blz. 306
Paragraaf Toezicht en Verantwoording
-
Blz. 307
Paragraaf
-
Blz. 308
Jaarrekening
-
Blz. 309
Overzicht van baten & lasten
-
Blz. 310
Overzicht van baten & lasten 2018
-
Blz. 311
Onvoorziene uitgaven algemeen
-
Blz. 312
Overzicht van baten & lasten per taakveld
-
Blz. 313
Overzicht van incidentele baten & lasten
-
Blz. 314
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen (WNT)
-
Blz. 315
Balans per 31 december 2018
-
Blz. 316
Balans
-
Blz. 317
Toelichting op de balans
-
Blz. 318
Grondslagen voor waardering en resultaatsbepaling
-
Blz. 319
Toelichting Vaste Activa
-
Blz. 320
Toelichting Vlottende Activa GB
-
Blz. 321
Toelichting Vlottende Activa AD
-
Blz. 322
Toelichting Vaste Passiva - Eigen vermogen
-
Blz. 323
Verloop reserves
-
Blz. 324
Toelichting Vaste Passiva - Voorzieningen
-
Blz. 325
Verloop voorzieningen
-
Blz. 326
Toelichting Vlottende Passiva
-
Blz. 327
Sisa bijlage
-
Blz. 328
Sisa bijlage
-
Blz. 329
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 330
Vaststellingsbesluit
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap