Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarverslag en Jaarrekening 2018
    1. Blz. 2 Jaarverslag & Jaarrekening 2018
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Aanbieding
        1. Blz. 5 Aanbieding
      2. Blz. 6 Jaarverslag
      3. Blz. 7 Domein Bestuur
        1. Blz. 8 Domein Bestuur
        2. Blz. 9 1. Samenleving Voorop
          1. Blz. 10 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 11 1. In coproductie werken aan oplossingen die aansluiten bij de vraagstukken en ambities in de Leusdense samenleving.
              1. Blz. 12 B1.1.1 Oppakken vraagstukken volgens het opgavegericht werken
              2. Blz. 13 B1.1.2 We opereren vanuit de "geest" van wet- en regelgeving
        3. Blz. 14 2. Dienstverlening
          1. Blz. 15 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 16 1. Optimale digitale dienstverlening voor inwoners en bedrijven.
              1. Blz. 17 B2.1.1 Verleiden van inwoners en bedrijven om digitaal zaken te doen met de gemeente
              2. Blz. 18 B2.1.2 Verhogen gebruiksgemak en vergroten mogelijkheden online dienstverlening
        4. Blz. 19 3. Samenwerken
          1. Blz. 20 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 21 1. Samenwerken om kwaliteit te borgen en kwetsbaarheid te verminderen.
              1. Blz. 22 B3.1.1 Samenwerking bedrijfsvoering met BNLP gemeenten
              2. Blz. 23 B3.1.2 Samenwerken in het Sociaal Domein met Amersfoort en Larikslaan2
              3. Blz. 24 B3.1.3 Samenwerken op beleidsgebieden in regionaal verband
              4. Blz. 25 B3.1.4 Bevorderen bestuurlijke regievoering op verbonden partijen
              5. Blz. 26 B3.1.5 Realisatie van het Huis van Leusden (CUP 1.5)
            2. Blz. 27 2. Het behouden en aantrekken van talentvolle medewerkers.
              1. Blz. 28 B3.2.1 Regionale mobiliteit
              2. Blz. 29 B3.2.2 Samenwerking op vakspecialistische functies
        5. Blz. 30 4. Veiligheid
          1. Blz. 31 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 32 1. Daling van de criminaliteit.
              1. Blz. 33 B4.1.1 Terugdringen drugs- en alcoholgebruik onder jongeren
              2. Blz. 34 B4.1.2 Aanpak (zwaar) overlastgevenden of criminelen
              3. Blz. 35 B4.1.3 Aanpak maatschappelijke onrust, sociale calamiteiten en incidenten
              4. Blz. 36 B4.1.4 Uitvoering STOP aanpak in de buitenruimte
            2. Blz. 37 2. Bestrijden georganiseerde criminaliteit
              1. Blz. 38 B4.2.1 Evalueren toepassen wet BIBOB
            3. Blz. 39 3. Voorbereid zijn op het beheersen van crises en rampen.
              1. Blz. 40 B4.3.1 Risicobewustzijn en zelfredzaamheid vergroten
              2. Blz. 41 B4.3.2 Trainen en oefenen gemeentelijke crisisorganisatie
        6. Blz. 42 Wat heeft het gekost 2018
        7. Blz. 43 Saldo taakvelden
        8. Blz. 44 Verschillenanalyse
        9. Blz. 45 BBV indicatoren
      4. Blz. 46 Domein Leefomgeving
        1. Blz. 47 Domein Leefomgeving
        2. Blz. 48 1. Duurzaamheid en milieu
          1. Blz. 49 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 50 1. Leusden is energieneutraal in 2040 of eerder.
              1. Blz. 51 L1.1.1 Uitvoeren Energieakkoord Leusden 2.0
              2. Blz. 52 L1.1.2 Nieuwe woningen en bedrijfsgebouwen worden zo veel mogelijk Nul Op de Meter (NOM) gerealiseerd
              3. Blz. 53 L1.1.3 Actualiseren van de dynamische Duurzaamheidsagenda 2016-2030
            2. Blz. 54 2. In 2020 maximaal 75 kg restafval per inwoner en in 2030 maximaal 25 kg.
              1. Blz. 55 L1.2.1 Invoeren van variabele tarieven voor de afvalstoffenheffing, als laatste stap van het Nieuwe Inzamelen
            3. Blz. 56 3. Toename lokale en circulaire economie.
              1. Blz. 57 L1.3.1 Ondersteunen ontwikkelen voedselverkenning en opzetten lokaal netwerk producenten
            4. Blz. 58 4. Toename biodiversiteit in Leusden en verkleinen ecologische voetprint van inwoners.
              1. Blz. 59 L1.4.1 Ondersteunen aanpak Operatie Steenbreek
              2. Blz. 60 L1.4.2 Stimuleren duurzaam vervoer in Leusden
            5. Blz. 61 5. Meer duurzame initiatieven in de samenleving.
              1. Blz. 62 L1.5.1 Ondersteunen duurzame initiatieven
        3. Blz. 63 2. Water en riolering
          1. Blz. 64 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 65 1. Verminderen van overstorten van afvalwater op het oppervlaktewater.
              1. Blz. 66 L2.1.1 Het van het gemengde rioolstelsel afkoppelen van de Hessenweg (inclusief belendende percelen)
              2. Blz. 67 L2.1.2 Het van het gemengde rioolstelsel afkoppelen van een deel van de verharding in Leusden-Zuid.
            2. Blz. 68 2. Verlagen van de grondwaterstand in probleemgebieden.
              1. Blz. 69 L2.2.1 Reguleren grondwaterstand Achterveld
            3. Blz. 70 3. Vasthouden van water waar het valt.
              1. Blz. 71 L2.3.1 Aanleg waterberging Hamershof
            4. Blz. 72 4. Kunnen verwerken van hevige neerslag.
              1. Blz. 73 L2.4.1 Het van het gemengde rioolstelsel afkoppelen van de Hessenweg (inclusief belendende percelen)
            5. Blz. 74 5. Verminderen van overlast bij niet functioneren van de riolering.
              1. Blz. 75 L2.5.1 Het vernieuwen van de aansturing en communicatie van de drukriolering
        4. Blz. 76 3. Wegen en infrastructuur
          1. Blz. 77 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 78 1. Doelmatig en kosteneffectief investeren in het wegennet.
              1. Blz. 79 L3.1.1 Groot onderhoud waar mogelijk aan laten sluiten bij projecten van overige disciplines als verkeer en riolering
              2. Blz. 80 L3.1.2 Groot onderhoud aan laten sluiten bij projecten en planningen van andere overheidsinstanties
        5. Blz. 81 4. Accommodaties (inclusief onderwijshuisvesting)
          1. Blz. 82 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 83 1. Verduurzamen gemeentelijke accommodaties.
              1. Blz. 84 L4.1.1 Uitvoeren van rendabele duurzaamheidsmaatregelen
              2. Blz. 85 L4.1.2 Ruimte bieden aan initiatieven van energiecoöperaties door het aanbieden van hiervoor geschikte daken van gemeentelijke accommodaties
            2. Blz. 86 2. Ruimte bieden aan ondernemerschap.
              1. Blz. 87 L4.2.1 Opzetten van multifunctionele accommodaties op het gebied van zorg en welzijn met hieraan gerelateerde (startende) bedrijven
              2. Blz. 88 L4.2.2 Verkoop Hamersveldseweg 105
            3. Blz. 89 3. Verhogen van efficiëntie, doeltreffendheid en optimalisatie in gebruik.
              1. Blz. 90 L4.3.1 Invoeren van prestatiecontracten voor de kwaliteit van de gemeentelijke panden
              2. Blz. 91 L4.3.2 Renovatie De Korf
              3. Blz. 92 L4.3.3 Renovatie brandweerkazerne Leusden centrum
            4. Blz. 93 4. Kwaliteit en duurzaamheid huisvesten van onderwijs in gemeente Leusden.
              1. Blz. 94 L4.4.1 Realiseren ontwerp en uitwerking IKC / MKC Berkelwijk
              2. Blz. 95 L4.4.2 Opstellen ambitie- en businessplan initiatieffase IKC Groenhouten
        6. Blz. 96 Wat heeft het gekost 2018
        7. Blz. 97 Saldo taakvelden
        8. Blz. 98 Verschillenanalyse
        9. Blz. 99 BBV indicatoren
      5. Blz. 100 Domein Samenleving
        1. Blz. 101 Domein Samenleving
        2. Blz. 102 1. Eigen kracht
          1. Blz. 103 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 104 1. Iedere inwoner met (hulp)vragen vindt in Leusden op eigen kracht en op eenvoudige wijze informatie en advies en, zo nodig, ondersteuning.
              1. Blz. 105 S1.1.1 Doorontwikkelen van de interactieve website en sociale kaart
              2. Blz. 106 S1.1.2 Bieden van trainingen op het gebied van digitale media en digitale middelen
              3. Blz. 107 S1.1.3 Organiseren van laagdrempelige bereikbaarheid van Larikslaan 2
              4. Blz. 108 S1.1.4 Zorgdragen voor een hoge mate van klanttevredenheid over inzet van consulenten van Larikslaan
            2. Blz. 109 2. Inwoners zijn zelfredzaam en in staat zelfstandig (thuis) te blijven wonen en leven.
              1. Blz. 110 S1.2.1 Toerusten van inwoners door middel van kennis en financiële ondersteuning
              2. Blz. 111 S1.2.2 Fysiek inrichten van laagdrempelige ontmoetingspunten
            3. Blz. 112 3. Er is een sluitende overdracht voor kinderen en jongeren van de ene naar de andere ontwikkelingsfase.
              1. Blz. 113 S1.3.1 Organiseren van sluitende samenwerking en overdracht tussen partners
              2. Blz. 114 S1.3.2 Uitwerken van lokale aanpak voor voortijdig schoolverlaters
            4. Blz. 115 4. Kinderopvang is breed toegankelijk voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar en het aanbod voor- en vroegschoolse educatie is kwalitatief goed en laagdrempelig.
              1. Blz. 116 S1.4.1 Maken van resultaat- en kwaliteitsafspraken rondom voor- en vroegschoolse opvang
            5. Blz. 117 5. Kinderen hebben meer ontwikkelkansen door de inzet van leesbevordering.
              1. Blz. 118 S1.5.1 Ontwikkelen van Taalexpertisecentrum
            6. Blz. 119 6. Mensen met een beperking kunnen op een gelijkwaardige wijze meedoen in de samenleving.
              1. Blz. 120 S1.6.1 Opzetten van lokaal programma voor (volwassen) laaggeletterden en onder de aandacht brengen van laaggeletterdheid
              2. Blz. 121 S1.6.2 Realiseren van ontmoeting en dagbesteding voor inwoners met een beperking
              3. Blz. 122 S1.6.3 Vergroten van de zelfredzaamheid en participatie van mensen met een functiebeperking in de "inclusieve samenleving" (Agenda 22)
              4. Blz. 123 S1.6.4 Stimuleren van "Cultuur dichtbij"
        3. Blz. 124 2. Saamhorigheid
          1. Blz. 125 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 126 1. Inwoners voelen zich betrokken bij wat er in Leusden speelt en nemen initiatief om de saamhorigheid te versterken.
              1. Blz. 127 S2.1.1 Stimuleren van buurtactiviteiten en ruimte bieden aan initiatieven van inwoners
              2. Blz. 128 S2.1.2 Stimuleren van verbindingen tussen inwoners, lokale organisaties en ondersteunende professionals
              3. Blz. 129 S2.1.3 (Sport)verenigingen stimuleren mensen om, ongeacht hun beperking, actief ofals toeschouwer aan activiteiten deel te nemen
              4. Blz. 130 S2.1.4 Stimuleren van (nieuwe) culturele activiteiten waaraan iedereen actief, als vrijwilliger of toeschouwer, kan deelnemen
              5. Blz. 131 S2.1.5 Ontwikkelen van een "activiteitenapp"
            2. Blz. 132 2. Inwoners ontmoeten elkaar in het dorp en online.
              1. Blz. 133 S2.2.1 Realiseren van een (informeel) vangnet voor mensen met een beperkte mobiliteit
              2. Blz. 134 S2.2.2 Stimuleren van laagdrempelige ontmoetingspunten
              3. Blz. 135 S2.2.3 Faciliteren van online ontmoetingsmogelijkheden (connectiviteit)
            3. Blz. 136 3. Er is een sterk (ondersteunend) netwerk van gezinnen en inwoners.
              1. Blz. 137 S2.3.1 Onderzoeken van mogelijkheden voor steungezinnen/netwerken van ouders voor gezinnen die dat nodig hebben
              2. Blz. 138 S2.3.2 Oganiseren van een "oppas"-mogelijkheid voor mantelzorgouders van een kind met een (meervoudige) beperking
            4. Blz. 139 4. Er is een stevige verbinding tussen cliënt, formele en informele netwerken c.q. organisaties.
              1. Blz. 140 S2.4.1 Inzetten op verschijving van het aanbod hulp in het huishouden van formele organisaties naar samenwerkingsvormen
              2. Blz. 141 S2.4.2 Opzetten van een coördinatiepunt om inwoners, zorgprofessionals, vrijwilligersorganisaties en fondsen met elkaar in contact te brengen
            5. Blz. 142 5. Nieuwkomers laten integreren in de Leusdense samenleving.
              1. Blz. 143 S2.5.1 Organiseren van een sociaal netwerk rondom nieuwkomers en bieden van passende begeleiding richting zelfredzaamheid en (arbeids)participatie
        4. Blz. 144 3. Preventie en vroegsignalering
          1. Blz. 145 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 146 1. Het signalerend vermogen van alle organisaties en sociale netwerken in Leusden is hoog.
              1. Blz. 147 S3.1.1 Zorgdragen voor een hoge mate van bewustwording over en faciliteren van probleemherkenning onder inwoners
              2. Blz. 148 S3.1.2 Vergroten van het gebruik van de verwijsindex en meldcode door professionals
            2. Blz. 149 2. Inwoners wonen en leven in een veilige (huiselijke) omgeving.
              1. Blz. 150 S3.2.1 Voorlichten van senioren thuis en op ontmoetingsplekken over een veilig thuis
            3. Blz. 151 3. Inwoners van Leusden streven een gezonde leefstijl na.
              1. Blz. 152 S3.3.1 Uitvoeren van een integraal plan van aanpak van alcohol- en drugsproblematiek
              2. Blz. 153 S3.3.2 Inzetten op bewustwording van een gezonde leefstijl
              3. Blz. 154 S3.3.3 Realiseren van een goed kwalitatief en kwantitatief basisniveau van sportvoorzieningen
            4. Blz. 155 4. Mantelzorgers kennen hun grenzen en delen hun zorgen als zorgverlening voor hen te belastend wordt.
              1. Blz. 156 S3.4.1 Uitvoeren van een behoefteonderzoek onder de ontvangers van mantelzorgcomplimenten
              2. Blz. 157 S3.4.2 Bevorderen van deskundigheid bij professionals, mantelzorgers en zorgvrijwilligers en organiseren van voldoende "respijtzorg"
        5. Blz. 158 4. Maatwerk voor kwetsbare inwoners
          1. Blz. 159 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 160 1. Er is een integraal sluitende aanpak voor inwonders in de leeftijd van -9 maanden tot 100 jaar.
              1. Blz. 161 S4.1.1 Realiseren van een sluitende en lokale samenwerking tussen de Sociale Dienst Amersfoort en Larikslaan 2
              2. Blz. 162 S4.1.2 Voorkomen van huisuitzettingen
              3. Blz. 163 S4.1.3 Aansluiten bij module kwetsbare ouderen eerstelijns gezondheidszorg
            2. Blz. 164 2. (Zorg)vrijwilligers kunnen rekenen op ondersteuning.
              1. Blz. 165 S4.2.1 Bereiken van (zorg)vrijwilligers, hun ondersteuningsbehoeften in kaart brengen en bevorderen van hun deskundigheid
            3. Blz. 166 3. Kinderen en ouders in een complexe en/of onveilige thuissituatie kunnen rekenen op toegesneden zorg en begeleiding.
              1. Blz. 167 S4.3.1 Uitvoeren van een collectief programma voor kinderen in vechtscheidingen
              2. Blz. 168 S4.3.2 Stimuleren van signaleren door gebruik meldcode en gebruik Verwijsindex
            4. Blz. 169 4. Mensen die in een beschermde omgeving verblijven, kunnen rekenen op de juiste zorg.
              1. Blz. 170 S4.4.1 Beschermd wonen toegankelijk maken voor een bredere groep van inwoners
              2. Blz. 171 S4.4.2 Ontwikkelen van een innovatief en integraal woon- en ondersteuningsaanbod en doorstroommogelijkheden
            5. Blz. 172 5. Inwoners met weinig financiële ruimte hebben de mogelijkheden om mee te doen in de samenleving.
              1. Blz. 173 S4.5.1 Realiseren van een lokaal laagdrempelig informatie- en adviespunt op het terrein van financiën
              2. Blz. 174 S4.5.2 Verbeteren (waar nodig) van financiële draagkracht chronisch zieken en beperkten
              3. Blz. 175 S4.5.3 Versterken van armoedebestrijding onder (gezinnen met) kinderen en jongeren
              4. Blz. 176 S4.5.4 Onderzoeken van de mogelijkheid van een ‘cultuurpas’
            6. Blz. 177 6. Inwoners, inclusief mensen met een arbeidsbeperking, hebben werk met (een vorm van) een eigen inkomen – we versterken de toegang tot de arbeidsmarkt.
              1. Blz. 178 S4.6.1 Onderhouden en versterken van het netwerk van gemeente en maatschappelijke partners met lokale werkgevers
              2. Blz. 179 S4.6.2 Realiseren van vormen van lokale (arbeidsmatige) dagbesteding
            7. Blz. 180 7. Inwoners hebben voldoende vervoersmogelijkheden.
              1. Blz. 181 S4.7.1 Realiseren van voldoende beschikbaar aanvullend openbaar vervoer, voldoende algemene voorzieningen en maatwerkvoorzieningen
            8. Blz. 182 8. Inwoners met een lichte verstandelijke beperking (LVB) worden beter herkend en ontvangen zo nodig zorg en ondersteuning.
              1. Blz. 183 S4.8.1 Bevorderen van deskundigheid van zowel (zorg)vrijwilligers als professionals op het gebied van LVB en de signaleringsfunctie daarvan
              2. Blz. 184 S4.8.2 Bieden van laagdrempelige begeleiding aan inwoners met een licht verstandelijke beperking (lvb) in het kader van voorkomen van werkloosheid, isolement, armoede/schulden en gezondheidsproblemen
        6. Blz. 185 Wat heeft het gekost 2018
        7. Blz. 186 Saldo taakvelden
        8. Blz. 187 Verschillenanalyse
        9. Blz. 188 BBV indicatoren
      6. Blz. 189 Domein Ruimte
        1. Blz. 190 Domein Ruimte
        2. Blz. 191 1. Ruimte en wonen
          1. Blz. 192 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 193 1. We behouden een toekomstbestendige ruimtelijke opbouw en structuur.
              1. Blz. 194 R1.1.1 We geven uitvoering aan het aan de Omgevingsvisie stedelijk gebied Leusden gekoppelde uitvoeringsprogramma
              2. Blz. 195 R1.1.2 We bereiden ons voor op de invoeringsdatum van de Omgevingswet
            2. Blz. 196 2. We zorgen voor voldoende, betaalbare en kwalitatief goede sociale huurwoningen voor mensen met een laag inkomen.
              1. Blz. 197 R1.2.1 We monitoren de vraag naar sociale huurwoningen (zie ook activiteit 2 bij doelstelling 3)
              2. Blz. 198 R1.2.2 We maken met Woningstichting Leusden afspraken over locaties voor de bouw van sociale huurwoningen
              3. Blz. 199 R1.2.3 We onderzoeken mogelijkheden om meer betaalbare sociale huurwoningen beschikbaar te krijgen
            3. Blz. 200 3. We zorgen voor voldoende en kwalitatief goede woningen voor gezinnen, senioren en één- en tweepersoonshuishoudens.
              1. Blz. 201 R1.3.1 We monitoren vraag en aanbod van woningen (zie ook activiteit 1 bij de doelstelling “We zorgen voor voldoende, betaalbare en kwalitatief goede sociale huurwoningen voor mensen met een laag inkomen”)
              2. Blz. 202 R1.3.2 We bieden een platform voor een periodieke expertmeeting over de lokale woningmarkt
            4. Blz. 203 4. Bijdragen aan een toekomstbestendig en vitaal Hart van Leusden.
              1. Blz. 204 R1.4.1 Uitvoeren van het vastgestelde herinrichtingsplan voor de openbare ruimte. We verbeteren en vervangen gefaseerd de inrichting van de openbare ruimte
              2. Blz. 205 R1.4.2 Herstructureren van de verkeersontsluiting aan de oostzijde van de Hamershof
              3. Blz. 206 R1.4.3 Invoeren van een blauwe zone op een aantal plekken in de Hamershof
        3. Blz. 207 2. Verkeer en vervoer
          1. Blz. 208 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 209 1. Streven naar een afname van het aantal (letsel)ongevallen en het verhogen van het verkeersveiligheidsgevoel.
              1. Blz. 210 R2.1.1 Aanleg vrijliggend fietspad langs de Hamersveldseweg (tussen Leusbroekerweg en de Grasdrogerijweg)
              2. Blz. 211 R2.1.2 Aanpassing kruispunt Burg. Van der Postlaan-Hertenhoeve- ’t Erf
              3. Blz. 212 R2.1.3 Aanpassing kruispunt Zwarteweg-Olmenlaan-Ruige Velddreef
              4. Blz. 213 R2.1.4 Effectieve inzet smileys
            2. Blz. 214 2. Inzetten om meer mensen op de fiets en uit de auto te krijgen.
              1. Blz. 215 R2.2.1 De aanleg van een vrijliggend fietspad langs de Hamersveldseweg (tussen Leusbroekerweg en Grasdrogerijweg)
            3. Blz. 216 3. Doorstroming op het hoofdwegennet verbeteren.
              1. Blz. 217 R2.3.1 Verruimen capaciteit van het kruispunt Groene Zoom-Noorderinslag-Heiligenbergerweg
        4. Blz. 218 3. Economie
          1. Blz. 219 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 220 1. Realiseren duurzame vitale werklocaties.
              1. Blz. 221 R3.1.1 Aanbieden / verkopen van bedrijfskavels Larikslaan en De Buitenplaats
              2. Blz. 222 R3.1.2 We stimuleren de transformatie / herontwikkeling van 10.000 m² verouderde kantoorpanden
              3. Blz. 223 R3.1.3 Conform het resultaat van de evaluatie “activatieproject De Horst” eind 2017, ondersteunen we de gebiedsaanpak voor dit terrein in 2018
            2. Blz. 224 2. Behoud van de werkgelegenheid in Leusden.
              1. Blz. 225 R3.2.1 We verkopen bedrijfskavels aan de Larikslaan en op De Buitenplaats
            3. Blz. 226 3. Verbeteren van de dienstverlening aan het bedrijfsleven door middel van accountmanagement.
              1. Blz. 227 R3.3.1 Aanbrengen van focus en intensiveren van het accountmanagement bedrijven
              2. Blz. 228 R3.3.2 Actualiseren reclamebeleid
            4. Blz. 229 4. Versterken van compacte, levendige en dynamische winkelgebieden (Coalitie Uitvoerings Programma 7.6).
              1. Blz. 230 R3.4.1 Implementatie van het exploitatieplan voor de warenmarkt in “De Biezenkamp”
              2. Blz. 231 R3.4.2 We dragen bij aan een toekomstbestendig Hart van Leusden (omgeving Hamershof)
              3. Blz. 232 R3.4.3 We versterken De Biezenkamp als levendig en herkenbaar winkel en horecagebied
              4. Blz. 233 R3.4.4 We verkennen de mogelijkheden om tot concentratie van winkels in winkelgebieden te komen
            5. Blz. 234 5. Ondernemers moeten hun zaken met de overheid digitaal kunnen doen (Coalitie Uitvoerings Programma 7.1 en 7.3).
        5. Blz. 235 4. Buitengebied
          1. Blz. 236 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 237 1. We versterken de band tussen de stad en het platteland.
              1. Blz. 238 R4.1.1 We ondersteunen Leader Gelderse Vallei (zie ook doelstellingen Realiseren duurzaam economisch perspectief en Benutten recreatieve mogelijkheden buitengebied)
              2. Blz. 239 R4.1.2 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
            2. Blz. 240 2. We realiseren een duurzaam economisch perspectief.
              1. Blz. 241 R4.2.1 We stimuleren initiatieven uit de samenleving voor de aanleg van breedband in het buitengebied
              2. Blz. 242 R4.2.2 We ondersteunen de uitvoering van convenant De Boom
              3. Blz. 243 R4.2.3 We ondersteunen Leader Gelderse Vallei
              4. Blz. 244 R4.2.4 We geven uitvoering aan het programma 2017-2019 voor Vrijkomende Agrarische Bebouwing van de Regio Amersfoort
              5. Blz. 245 R4.2.5 We voeren omgevingsvisie buitengebied uit
            3. Blz. 246 3. We behouden en versterken de natuur.
              1. Blz. 247 R4.3.1 We stellen een nieuw uitvoeringsprogramma op voor het Landschapsontwikkelingsplan
              2. Blz. 248 R4.3.2 We ondersteunen de uitvoering van convenant De Boom
              3. Blz. 249 R4.3.3 We ondersteunen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug
              4. Blz. 250 R4.3.4 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
            4. Blz. 251 4. We behouden en versterken een aantrekkelijk landschap.
              1. Blz. 252 R4.4.1 We onderzoeken de gezamenlijke ambities en financieringsmogelijkheden voor het Langesteeggebied
              2. Blz. 253 R4.4.2 We stellen een nieuw uitvoeringsprogramma op voor het Landschapsontwikkelingsplan
              3. Blz. 254 R4.4.3 We ondersteunen de uitvoering van convenant De Boom
              4. Blz. 255 R4.4.4 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
            5. Blz. 256 5. We benutten de recreatieve mogelijkheden van het buitengebied.
              1. Blz. 257 R4.5.1 We ondersteunen de uitvoering van het convenant De Boom
              2. Blz. 258 R4.5.2 We ondersteunen de uitvoering van het convenant Groene Agenda voor Centraal Buitengebied
              3. Blz. 259 R4.5.3 We ondersteunen Leader Gelderse Vallei
              4. Blz. 260 R4.5.4 We zetten Leusden op de kaart als wandel- en fietsgemeente
              5. Blz. 261 R4.5.5 We herzien de verantwoordelijkheid van het beheer over de recreatieve routes en gebieden
              6. Blz. 262 R4.5.6 We voeren de omgevingsvisie buitengebied uit
        6. Blz. 263 5. Cultuurhistorie
          1. Blz. 264 Wat hebben we bereikt?
            1. Blz. 265 1. Werken aan het behoud van de cultuurhistorische waarden.
              1. Blz. 266 R5.1.1 Aanwijzen van ten minste 2 gemeentelijke monumenten
              2. Blz. 267 R5.1.2 Opzetten netwerk van monumenteneigenaren
              3. Blz. 268 R5.1.3 Beschermen van cultuurhistorische waarden, niet zijnde gemeentelijke monumenten en landschapsstructuren, in een bestemmingsplan
              4. Blz. 269 R5.1.4 Implementeren van de cultuurhistorische waardenkaart bij ruimtelijke ontwikkelingen
              5. Blz. 270 R5.1.5 De waardestelling van waardevolle objecten wordt bepaald
            2. Blz. 271 2. De herkenbaarheid en zichtbaarheid van monumenten vergroten.
              1. Blz. 272 R5.2.1 Organiseren van een gemeentelijke Open Monumentendag in combinatie met het uitreiken van de Erfgoedprijs
        7. Blz. 273 Wat heeft het gekost 2018
        8. Blz. 274 Saldo taakvelden
        9. Blz. 275 Verschillenanalyse
        10. Blz. 276 BBV indicatoren
      7. Blz. 277 Overhead
        1. Blz. 278 Algemeen
        2. Blz. 279 Wat heeft het gekost 2018
        3. Blz. 280 Specificatie taakveld 0.4 overhead (per onderdeel)
        4. Blz. 281 Verschillenanalyse
        5. Blz. 282 Overheadpercentage
        6. Blz. 283 BBV indicatoren
      8. Blz. 284 Algemene dekkingsmiddelen en Onvoorzien
        1. Blz. 285 Algemeen
        2. Blz. 286 Wat heeft het gekost 2018
        3. Blz. 287 Saldo taakvelden
        4. Blz. 288 Verschillenanalyse
        5. Blz. 289 Monitor bezuinigingen
        6. Blz. 290 BBV indicatoren
      9. Blz. 291 Paragrafen
        1. Blz. 292 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 293 Paragraaf
        2. Blz. 294 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 295 Paragraaf
        3. Blz. 296 Paragraaf Kapitaalgoederen en investeringen
          1. Blz. 297 Paragraaf
        4. Blz. 298 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 299 Paragraaf
        5. Blz. 300 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 301 Paragraaf
        6. Blz. 302 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 303 Paragraaf
        7. Blz. 304 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 305 Paragraaf
        8. Blz. 306 Paragraaf Toezicht en Verantwoording
          1. Blz. 307 Paragraaf
      10. Blz. 308 Jaarrekening
        1. Blz. 309 Overzicht van baten & lasten
          1. Blz. 310 Overzicht van baten & lasten 2018
          2. Blz. 311 Onvoorziene uitgaven algemeen
          3. Blz. 312 Overzicht van baten & lasten per taakveld
          4. Blz. 313 Overzicht van incidentele baten & lasten
          5. Blz. 314 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen (WNT)
        2. Blz. 315 Balans per 31 december 2018
          1. Blz. 316 Balans
        3. Blz. 317 Toelichting op de balans
          1. Blz. 318 Grondslagen voor waardering en resultaatsbepaling
          2. Blz. 319 Toelichting Vaste Activa
          3. Blz. 320 Toelichting Vlottende Activa GB
          4. Blz. 321 Toelichting Vlottende Activa AD
          5. Blz. 322 Toelichting Vaste Passiva - Eigen vermogen
          6. Blz. 323 Verloop reserves
          7. Blz. 324 Toelichting Vaste Passiva - Voorzieningen
          8. Blz. 325 Verloop voorzieningen
          9. Blz. 326 Toelichting Vlottende Passiva
        4. Blz. 327 Sisa bijlage
          1. Blz. 328 Sisa bijlage
        5. Blz. 329 Vaststellingsbesluit
          1. Blz. 330 Vaststellingsbesluit
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap